1.Podstawowe pojęcia
użytkownik -- osoba zarejestrowana w serwisie www.autogas.pl posiadająca swój nick, która ma uprawnienia do pisania w każdym forum, głosowania w ankietach, dodawania komentarzy
moderator -- osoba odpowiedzialna za utrzymanie porządku na forum. Moderator pilnuje, aby wszystko było zgodne z regulaminem.
profil -- czyli dane i własne ustawienia forum użytkownika. W profilu każdy użytkownik może podać dane dotyczące jego osoby oraz dokonać własnych ustawień forum m.in.. format daty, język.
emblemat -- obrazek wyświetlany przy użytkowniku, który każda zarejestrowana osoba w profilu może wybrać z galerii
sygnatura (podpis) -- tekst wyświetlany pod każdym postem, który każdy użytkownik może zdefiniować w swoim profilu
ranga -- stopień określający zezwolenia użytkownika na forum nadawany przez administratora forum
PW (prywatna wiadomość) -- wiadomość jaką możesz wysłać do dowolnego użytkownika za pośrednictwem forum
temat -- nazwa (temat) rozpoczętej dyskusji (wątku)post -- każda pojedyncza wypowiedź w wybranym temacie
Ostrzeżenie -- przyznawane jest za łamanie regulaminu - 3 ostrzeżenia powodują automatyczne zbanowanie użytkownika
Ban -- czyli zablokowanie dostępu do serwisu danemu użytkownikowi. Ban może być przyznany na użytkownika lub jego IP, na pewien okres lub dożywotnio. Ban przyznawany jest za ewidentne lub notoryczne łamanie regulaminu.
2. Postanowienia ogólne
Udział w forum jest bezpłatny. Osoba, która przy rejestracji wypełnia formularz powinna podać prawdziwy adres e-mail, który jest niezbędny do prawidłowego korzystania z forum. Nick, który podajesz podczas rejestracji nie może być wulgarny ani obraźliwy, nie może to też być adres strony. Użytkownicy z takim nickiem będą usuwani. Serwis
www.autogas.pl nie wykorzystuje żadnych danych podanych przez użytkowników przy rejestracji w jakichkolwiek celach. Jedynie mail może być wykorzystany do kontaktu, ale nie będzie podawany osobom trzecim.
3. Ogólne zasady
- Zawsze trzymaj się tematu dyskusji
- Zabrania się na forum umieszczania treści pornograficznych, drastycznych ani żadnych linków do stron o takiej tematyce
- Problemy techniczne itp. proszę zgłaszać do administratora lub moderatora po upewnieniu się ze zaistniały problem nie wynika z waszej winy.
- Temat postu powinien odzwierciedlać jego treść, pokrótce opisywać problem. Jako temat nie podawaj nic nie mówiącego hasła jak np.: "Pomocy" albo "Mam problem" - Poprawna nazwa tematu to gwarancja na łatwe wyszukiwanie i czytelne przeglądanie przez osoby zainteresowane. Niezastosowanie się do tego może spowodować nawet usunięcie całego wątku.
- Nie używaj zbędnych znaków <<, -- itp., ani kilku ??? lub !!!. - Przestrzegaj zasady: Jeden temat - jeden problem/pytanie. Nie umieszczaj trzech pytań w jednym temacie. Ułatwi to kolejnym użytkownikom na łatwe wyszukiwanie.
- W treści postu bądź precyzyjny i podawaj dokładne informacje dotyczące problemu. Pisz tak żeby każdy Cię zrozumiał wtedy szybciej uzyskasz odpowiedź.
- Sprawy prywatne załatwiaj przez PW (prywatne wiadomości) lub e-mail.
- Administrator oraz moderator są autorytetem na forum i nie należy podważać ich decyzji ani prowadzić do bezsensownej wymiany zdań próbując dojść swojej racji.
4. Pisanie postów
- Nie masz nic konkretnego do napisania to nie pisz wcale.
- Pisz w odpowiednim forum. Nie pisz gdzie popadnie.
- Nie umieszczaj tego samego postu/tematu w więcej niż jednym forum.
- Zanim stworzysz kolejny temat, poszukaj na forum czy nie był on już poruszany. W tym celu użyj funkcji Szukaj.
- Temat postu powinien odzwierciedlać jego treść. Jako temat nie podawaj nic nie mówiącego hasła - poprawna nazwa tematu to gwarancja na łatwe wyszukiwanie i czytelne przeglądanie przez osoby zainteresowane.
Niezastosowanie się do tego może spowodować nawet usunięcie całego wątku.
- Podczas zakładania nowego tematu należy używać tagów, które są z góry ustalone dla danego działu np: [szukam], [błąd] itp.
Tagi należy wybrać z listy dostępnej obok pola wpisywania tematu.
- Nie pisz postu pod swoim postem bez wyraźnej potrzeby. Jeżeli chcesz coś dopisać, kliknij przycisk "Edit".
- Zabrania się używania wulgaryzmów oraz słów ogólnie uważanych za obraźliwe.
- Staraj się unikać literówek oraz błędów ortograficznych i stylistycznych. Jeśli takie popełniłeś popraw je klikając przycisk "Edit"
- Nie formatuj niepotrzebnie czcionki. Nie pisz postu WIELKIMI literami, nie używaj innych kolorów czcionki niż standardowy bez potrzeby.
- Forum służy do wymiany myśli i poglądów na różne tematy. Nie służy do kłótni, nie obrażaj kogoś, jeśli ma inne poglądy niż Ty.
5. Sygnatura (podpis)
- Podpis powinien mieć maksymalnie trzy linijki tekstu.
- Zabrania się umieszczania w podpisie banerów i innych grafik.
- Nie używamy w podpisie (sygnaturce) czcionki o rozmiarze "Ogromna" (<19).
- Podpis nie może zawierać żadnych słów niecenzuralnych i ogólnie uważanych za obraźliwe.
6. Postanowienia końcowe
Regulamin powinien być respektowany przez każdego użytkownika forum. Użytkownicy nie przestrzegający regulaminu będą karani poprzez upomnienie, ostrzeżenie (3 ostrzeżenia = ban) a także w rażących przypadkach naruszenia regulaminu użytkownik zostanie natychmiast wydalony z fourm.
Administratorzy i moderatorzy maja prawo do skasowania, przeniesienia, edycji tematu lub postu, który narusza regulamin i nie muszą tłumaczyć się nikomu ze swoich poczynań.